Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach zmienia siedzibę na rzecz lepszej obsługi pasażerów

Jesienią tego roku, Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) ma zamiar przenieść swoją siedzibę do nowego, bardziej dostosowanego miejsca, aby zapewnić lepszą obsługę użytkownikom transportu publicznego. Umowę na wynajem nowych lokali podpisano 17 lipca bieżącego roku między miastem Kielce a Polskimi Kolejami Państwowymi S.A. Nowa lokalizacja ZTM będzie znajdować się w budynku dworca kolejowego przy Placu Niepodległości 1. Wynajęta powierzchnia wynosi prawie 800 m kwadratowych na pierwszym piętrze głównej stacji kolejowej Kielc. ZTM już ogłosił przetarg na adaptację i wyposażenie tych pomieszczeń.

Obecnie siedziba ZTM jest usytuowana w kamienicy przy ulicy Głowackiego, która niestety nie spełnia wielu wymogów. Nie ma tam windy, przez co osoby niepełnosprawne mają problem z dostaniem się na wyższe piętra. Ograniczona przestrzeń uniemożliwia również utworzenie Punktu Obsługi Pasażera, gdzie podróżni mogliby załatwić swoje sprawy związane z transportem miejskim, jak choćby odwołanie od opłaty za jazdę bez ważnego biletu.

Nowa siedziba ZTM na powierzchni blisko 800 metrów kwadratowych będzie spełniać wszystkie wymogi i udogodnienia dla pasażerów. Na pierwszym piętrze powstanie Punkt Obsługi Pasażera, do którego swobodnie będą mogły dotrzeć osoby starsze, niepełnosprawne, niewidome czy słabowidzące.

„Otrzymywaliśmy wiele sygnałów od pasażerów, że budynek przy ulicy Głowackiego nie jest dla nich przyjazny. Brak windy, utrudniony dojazd, lokalizacja daleko od przystanków komunikacji miejskiej – tłumaczy Agata Wojda, prezydentka Kielc. – Dlatego wybraliśmy nową lokalizację w dworcu kolejowym Kielce Główne, który jest miejscem styczności z naszym miastem dla wielu podróżnych, szczególnie tych, którzy odwiedzają nas po raz pierwszy.”

Na nowej siedzibie ZTM przeniosą się wszyscy urzędnicy oraz punkt sprzedaży biletów. Pomieszczenia przekazane przez PKP S.A., które są w stanie deweloperskim, znajdują się na pierwszym piętrze nad główną halą oraz w północnym skrzydle dworca. Przetarg na adaptację i wyposażenie tych pomieszczeń ogłoszono 18 lipca 2024 roku, a oferty można składać do 8 sierpnia 2024 roku. Wybrany wykonawca będzie miał 12 tygodni na przeprowadzenie prac i przygotowanie pomieszczeń do użytkowania – informuje Barbara Damian, dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego. Szczegóły ogłoszenia są dostępne na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego.

Nowa siedziba będzie łatwiejsza do dotarcia dla pasażerów, zwłaszcza korzystających z transportu zbiorowego. Lokalizacja znajduje się w tzw. centrum komunikacyjnym (bliskie sąsiedztwo dworców autobusowego i kolejowego), które integruje transport miejski z kolejowym jak i autokarowym w komunikacji podmiejskiej oraz dalekobieżnej.