Pod koniec listopada w Końskich doszło do poważnej awarii sieci Internetu światłowodowego, która wpłynęła na funkcjonowanie tysięcy gospodarstw domowych. Dzień tego zdarzenia to sobota, 30 listopada, kiedy to doszło do zerwania głównego kabla światłowodowego łączącego Końskie z Kielcami.
W związku z tym problemem, Konecka Spółdzielnia Mieszkaniowa podjęła decyzję o poinformowaniu swoich członków i mieszkańców poprzez zamieszczenie oficjalnego komunikatu na swojej stronie internetowej. Treść wiadomości dotyczyła przede wszystkim utrudnień wynikających z uszkodzenia głównego kabla światłowodowego na trasie Końskie-Kielce, które skutkowało przerwą w dostępie do Internetu.
Mieszkańcom zostało zapewnione, że są prowadzone nieustanne prace mające na celu naprawienie kabla i przywrócenie transmisji danych z głównego łącza. W komunikacie podano również, że na ten czas została uruchomiona łączność z zapasowego łącza. Konecka Spółdzielnia Mieszkaniowa wyraziła przeprosiny za te niedogodności.
Zauważono, że pierwsze zgłoszenia o braku dostępu do Internetu zaczęły napływać po godzinie 22.00 w sobotę, 30 listopada.