Reformulacja projektu tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej – nowe koncepcje w budownictwie miejskim

Plan działań dotyczący tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej ulegnie przemianie. Na koniec bieżącego roku przewiduje się wydanie decyzji o środowiskowych aspektach projektu.

Stanisław Kracik, zastępca prezydenta, poinformował o znacznych zmianach w planach dotyczących tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Projekt, który został opracowany blisko 13 lat temu, wymaga teraz istotnej aktualizacji.

Kluczową modyfikacją jest plan przeniesienia trasy pod powierzchnię ziemi, tworząc tunel od Wisły aż do ulicy Grota-Roweckiego. To rozwiązanie pozwoli na zachowanie naturalnego lasu łęgowego. Podobna strategia zostanie zastosowana w przypadku wzgórza św. Bronisławy. Obecne plany zakładają, że około 80 procent trasy będzie przebiegać pod ziemią, co jest odpowiedzią na uwagi zgłaszane przez mieszkańców w czasie konsultacji społecznych.

Inną nowością jest plan ukrycia obecnego rurociągu w tunelu budowanym pod rzeką oraz wykorzystanie gotowych najazdów i przyczółków do stworzenia kładki dla rowerzystów.

Projekt zwraca również uwagę na konieczność rezygnacji z budowy Kanału Krakowskiego i Trasy Balickiej. Takie działanie jest uzasadnione przede wszystkim planami budowy metra oraz planowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad rozbudową trzeciego pasa obwodnicy w kierunku lotniska w Balicach.