W połowie listopada tego roku, Kielce stanie się miejscem spotkań producentów oraz przedstawicieli sieci handlowych z Polski, innych krajów europejskich i regionu Bliskiego Wschodu. Będzie to możliwe dzięki organizacji Targów Marek Własnych – pierwszej tego rodzaju imprezy w Polsce, jak informują organizatorzy – Targi Kielce.
Na liście wystawców znajdą się przedsiębiorstwa z Polski, Niemiec, Albanii, Litwy, Słowacji i Estonii. Zajmują się one produkcją artykułów spożywczych, jak również chemii przemysłowej i gospodarczej. Łącznie w wydarzeniu ma wziąć udział około 50 wystawców.
Dane NielsenIQ, na które powołuje się Targi Kielce, pokazują, że marki własne mają 21% udziału na polskim rynku. To oznacza, że Polacy wydają na takie produkty aż 40 mld zł rocznie.
Michał Sadecki, ekspert rynku sprzedaży detalicznej, podkreśla ewolucję marek własnych przez ostatnie 25 lat. Jak mówi, produkty o niegdyś wątpliwej jakości zastąpione zostały wysokiej klasy artykułami, które nie odbiegają standardem od liderów kategorii. Co więcej, często ich skład i receptura są identyczne do tych znanych z marek narodowych.
Podczas targów odbędą się także konferencje branżowe takie jak: Forum Marek Własnych, Kongres Ekspansywnych Eksporterów, Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego oraz Konkurs Smak Jakości. Andrzej Mochoń, prezes kieleckiego ośrodka wystawienniczego, wskazał na duże zainteresowanie Targami Marek Własnych ze strony producentów i sieci handlowych, które chcą wykorzystać ten potencjał do nawiązania kontaktów i zdobycia miejsca na półkach sklepowych.
Impreza ma miejsce 15 i 16 listopada br. w Centrum Kongresowym Targów Kielce.