Opowiadanie historii to akt narracji, który można po prostu przetłumaczyć terminem „narracja”. Ale przede wszystkim jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych i niezwykle potężne narzędzie dla handlowców.
Jak tworzyć storytelling dla swojej marki?
Aby opowiadać historie, musisz być w stanie zaangażować odbiorców, dostosować swoją historię do swojej niszy rynkowej i zaprezentować swoją markę w kreatywny i oryginalny sposób. Spośród różnych sposobów, w jakie możesz opowiedzieć swoją historię, dwa wydają się najbardziej skuteczne (i najpopularniejsze):
- Klient staje się bohaterem twojej historii, który zazwyczaj ma wroga do pokonania. Twoja marka będzie niezawodnym pomocnikiem, który pomoże mu osiągnąć cel i szczęśliwe zakończenie.
- AIDA: opowiadanie historii towarzyszy klientowi przez cztery fazy (Uwaga, Zainteresowanie, Pragnienie i Działanie), które prowadzą go do ostatecznej konwersji.
W rzeczywistości handel elektroniczny i opowiadanie historii są ze sobą ściśle powiązane, dokładnie tak, jak może się to zdarzyć w przypadku sklepów stacjonarnych. Rzeczywiście, dzisiaj każdy, kto jest właścicielem sklepu internetowego i chce dowiedzieć się, jak sprzedawać online lub w sieciach społecznościowych, musi wiedzieć, że opowiadanie historii w e-commerce ma fundamentalne znaczenie.